KRT Taman Jasmin (Fasa 1)

KRT Taman Jasmin atau Kawasan Rukun Tetangga Taman Jasmin telah diberi peluang kepada Jawatankuasa baru bagi tempoh 2010~2011 yang dipengerusikan oleh En.Mohd Arfian Ahmad. Perlantikan semua AJK telah dilaksanakan pada 17hb Disember 2009. Harapan agar Ahli Jawatankuasa baru ini mendapat sokongan padu dari penduduk Taman Jasmin, Senawang. Kerjasama dari semua pihak amatlah dialu-alukan bagi meningkatkan perpaduan dan integrasi nasional antara penduduk pelbagai kaum di Taman Jasmin, Senawang.

Wednesday, January 27, 2010

Aduan Jalan Utama Rosak dan Tiada Garisan




Maklumbalas dari pihak MPS:
MPS/NS:D/7- E-ADUAN
0189/01/2010 - [1]
28 February 2010

KRT Tmn. Jasmin
No. 226, Jln. Jasmin 5, Tmn. Jasmin, 70450, Seremban

Tuan/Puan,
MAKLUMBALAS  ADUAN  BIL  0189/01/2010 - [1][JALAN] - JALAN ROSAK
Dengan hormatnya merujuk perkara di atas, sukacita dikemukakan maklumbalas terhadap aduan yang telah dibangkitkan.
2.   Dimaklumkan bahawa, Jab. Kejuruteraan, Majlis Perbandaran Seremban telah mengambil maklum dan menyenaraikan kerja-kerja naiktaraf jalan di kawasan tuan untuk dilaksanakan mengikut jadual dan peruntukan.
MPS mengucapkan terima kasih di atas keperihatinan dan sokongan tuan untuk bersama-sama menyumbang ke arah peningkatan dan perkhidmatan perbandaran yang lebih cemerlang.
Sekian.
"MENGUTAMAKAN PERKHIDMATAN SEGERA"
Saya yang menurut perintah,

(Nor Mursydah Binti Chik)Pegawai Perhubungan Awam
b.p. Yang Dipertua
Majlis Perbandaran Seremban




 

Berikutan telah berlaku dua(2) kemalangan di lokasi yang sama pihak KRT Taman Jasmin telah membuat aduan  kepada MPS untuk menaiktaraf jalan utama Taman Jasmin  dan simpang masuk ke Flat PPRT. Ketika ini MPS sedang berusaha untuk mendapatkan kelulusan dan bajet bagi project tersebut.


Kepada semua penduduk sila maklumkan masalah anda kepada kami bagi tujuan untuk mambantu agar kemudahan yang diberikan dapat memberi keselesaan. Penduduk disarankan agar berhati-hati ketika menyusur masuk ke simpang tersebut dan cuba sedaya upaya menjaga keselamatan diri. Sekian.

Berikut adalah contoh gambar kemalangan yang telah berlaku di simpang tersebut:


No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas kesudian tuan-puan memberikan komen di blog ini.

-Pengerusi-
(moderator)